Despre dimensiuni care conteaza…

13 07 2007

Am revenit deoarece mi-am revenit! Nu m-am mai imbatat aseara, am devenit brusc un om, barbat, sot si tata responsabil! Dar, ca sa citesc o formatie celebra pentru auditoriul cu IQ subunitar, “amintirile ma chinuiesc, …rascolesc…etc” si o chestie nu-mi da pace de azi dimineata: DE CE PULALAUL DE CETATEAN CARE SUNT (nu care este… ca sa ajungem si prin primariile altora) TREBUIE SA SUPORTE TOATE ACCESELE (as fi vrut sa scriu “puseele” dar nu eram sigur daca nu-s “puseurile” si nu voiam sa ma fac de doi lei) DE SUPERIORITATE ALE FUNCTIONARULOR PLATITI DE PRIMARIE? Din banii mei!

M-am tot framantat si cred ca am desprins o concluzie… facem un exercitiu de imaginatie….mergeti intr-o primarie oarecare…cautati o doamna sefa de ceva comisie… doamna Solenza Muntean de exemplu…. si incercati sa o convingeti despre aberatiile care vi le-a trimis prin posta, semnate de ea si contrasemnate de primarul nostru.ro… prima reactie a distinsei doamne de la primarie va fi sa va priveasca luuuung, peste ochelari cu o privire indulgenta a unui parinte care tocmai afla ca ti-o tragi cu fiica-sa, dupa care isi va continua munca(?!) ignorandu-va cu nonsalanta… Daca v-a reusit exercitiul, puteti vedea, ca si mine, de altfel, luminita de la capatul gaurii negre … asta e fratilor…am gasit raspunsul intrebarii ce m-a chinuit toata ziua: totul pleaca de la privirea peste ochelari. Privire ce emana superioritatea doamnei de la primarie. Inca nu ati inteles rationamentul? Pentru distinsii functionari publici, aia din spatele cartonaselor portocalii pe care scrie proverbul cu spaga, noi, contribuabilii, cetatenii care le rapim din pretiosul timp, suntem undeva foarte jos in lantul trofic. EI SUNT SUS! INCOMENSURABIL DE SUS! Asta era! Ei sunt rasa superioara. Rasa care au dobandit-o in primaria lor, ca din nastere…. Si mergand pe firul evenimentelor, restul vine aproape de la sine, ca un rebus care te-a innebunit 3 luni si chestia aia simpla iti da toata rezolvarea! Continuam cu schema logica: deci, ei si ele, sunt superiori. Din regiune. Sau de regiune. Noi… fix pix. Intrebarea mea fireasca este cum se dobandeste superioritatea asta, nu de alta, da’ vreau sa fiu si eu superior. E visul oricarui om. Mergand mai departe pe firul bunului simt, ne dam seama ca toata superioritatea lor, pe care nu se sfiesc sa o afiseze, vine de la mai marele nostru, bocul Clujului, dom’ primar.ro! Si presedinte! Si vicepresedintele presedintelui! Si ca orice mare om de stat, primarul.ro al urbei noastre libera de coruptie, este un om mic! La stat! Ati inteles? Inca nu? Pai e simplu: revenim la privirea doamnei. Se uita superior la voi si la mine, peste ochelari! Ei bine, la dom’ primar.ro se uita de sus…de foarte sus pentru ca n-are de ales…si pe sub ochelari. Si atata timp cat te uiti de sus la superiorul tau, esti mai superior ca el. Evident, doamnele de la primaria lor, sunt cele mai superioare. Mai superioare ca si supremul comandant al primariei, acest Bonaparte al Ardealului, marele mic Emil. Sper din suflet ca domn’ primar.ro intelege cat bine le face oamenilor din jurul sau, prin sansa care le-o ofera de-a-l privi de sus….si mai sper ca de la inaltimea lui de Champions League nu se simte complexat de statura lui de Hercule! Sau de Pif!

Abia astept sa vina alegerile! Cu toata stima ce i-o port lui Emil, am sa votez un alt primar! Unul inalt! Parca era unul prin presa care se pricepea la toate, mai ceva ca primarul.ro invitat la emisia sa. Si asta e la o inaltime asa de mare, ca aruncandu-si privirea in jos, dintre norii prin care-si plimba capul, ameteste! Si pe viitoarele sale doamne, fostele doamne ale lui Emil, la fel de nemuritoare ca Dacia noastra draga, sau ca si Crisana noastra la fel de draga,  le va lua ameteala privind mereu in sus. Si se vor debarasa de monstruoasa mostenire: raul de inaltime si privitul de sus cu superioritate! Pe sub sau peste ochelari!

Dar pana la alegeri, vreau sa il consolez pe domn’ primar.ro, sa-i spun ca se putea si mai rau! Trebuie sa se bucure ca traim intr-o democratie absoluta, ca daca ne-am fi intors la monarhie, doamnele lui din palat, l-ar fi privit suav, de sus,  pe sub ochelari si i s-ar fi adresat cu “INALTIMEA VOASTRA”!

PS Nimic din aberatiile de mai sus nu au legatura cu persoane sau fapte legate de Primaria Muncipiului Cluj-Napoca, Str.Motilor Nr.1, Birou 26 sau Birou primar.ro Emil Boc, sau Birou viceprimar, sau parcarea europeana pe bani multi din spate! Si orice asemanare a cartonasului galben care l-am aratat astazi unor personaje fictive nu are nici o legatura cu cartonasele galben/rosii, deci portocalii,  pe care sunt scrise celebrele zicale romanesti cum ca “Banii n-aduc fericirea”,      ” Noi suntem in slujba cetateanului” sau “Nimeni nu este mai presus de lege cu exceptia procurorilor”***! Orice asemanare cu personaje reale care conduc aceasta primarie.eu la care eu nu am facut referire, este pur intamplatoare si se datoreaza probabil faptului ca asa a vrut D-zeu! Inaltimea Lui! Si a Tatalui Lui! Si a PRESEDINTELUI PRESEDINTELUI LUI!!!

*** despre procurori in capitolul viitor, cand mintea imi va fi odihnita de trupul ce mi se va odihni la munte in weekend-ul asta!


Actions

Information

Leave a comment